betryckt.blogg.se

Betryckt; tyngd av bekymmer, nedstämd, beklämd, sorgsen, ledsen, modfälld, modstulen, nedslagen, nere, dyster, moloken, bedrövad, deppig, deprimerad.

Svart fredag

Publicerad 2014-08-22 18:22:39 i Tankar,

Jahapp, där flög tiden iväg. Inte skrivit här på nästan en månad. Vad har jag gjort då? Allvarligt talat vet jag inte. Men det är det som skett med mig psykiska ohälsa. Mina kognitiva förmågor har avsevärt försämras. Det är tragiskt, men jag har slutat bry mig. Dagarna är ändå bara en lång och tråkig diskning. 
 
Idag då? Jo, idag är det fredag. Fest med ansiktet i kudden. Mobilen ligger som vanligt på ljudlöst. Inte för att någon skulle kontakta mig, men ändå. Har det som rutin. Annars då? Tja... Målet för idag är att äta något. Typ pastasallad. Det är inte så komplicerat att tillaga. Har hittills bara ätit två rostade mackor. Inget att hänga i julgranen direkt. 
 
 En gång åt jag avokado. Det var gott. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

N

Jag är 19 och deprimerad. Tänkte vara anonym för att kunna skriva mer öppet. Men jag vet inte, jag kanske avslöjar mig senare. Har inga andra planer med denna blogg. Trigger-varning på alla inlägg!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela